Oldalmegjelenítések száma az elmúlt hónapban

2011. október 17., hétfő

Az új Munka törvénykönyvében megmarad

A védett kor intézménye, s a kismamák felmondási védelme. Ma reggeli hírek szerint. Igazából ezt már lehetett sejteni, nem újdonságként akartam tálalni, hanem azon gondolkodtam el a hír hallatán, hogy olyan jó lenne, ha egyszer sikerülne átgondolni egyben mindent: a kismamák munkajogi védelmét, a társadalombiztosítási juttatásokat, azokat a jogintézményeket, melyek a gyermeket vállaló nőket segítik a munkavállalás terén. Talán akkor sikerülne egy olyan rendszert kialakítani, ami valódi segítséget jelent; a gyermeket vállaló nőknek nem kerülnek megoldhatatlanul nehéz helyzetbe, ha a munkaerőpiacon is jelen szeretnének lenni, mert segítséget kapnak ebben is, s a munkáltatók sem érzik úgy, hogy túl nagy terhet vállalnak azzal, ha szülőképes korú (kisgyerekes) nőt alkalmaznak.
Addig azonban nem érzek erre sok esélyt, míg így kezelik a problémát: mindenki nyugodjon meg, nem töröljük ezt a védelmet (vö. újból három évig tart a gyes), a többivel pedig nem foglalkozunk.

5 megjegyzés:

  1. Te, a 66-osból a 4-5-6 ot nézd már meg az egyenlítős verzióban.

    Ott ugyanis csak az otthonlét idejére van felmondási védelem, ha jól értem.

    vakmacs

    VálaszTörlés
  2. (Ágnes)
    Köszi, ez a végleges-végleges? Legutóbbi munkajogi előadásunkon még azért sok minden lógott a levegőben a tvjavaslat egyik írója szerint, s az nem volt olyan régen.
    Na mindegy. E szerint a (4) bekezdés határozza meg a védett korban lévők védelmét, így egyrészt csak rendkívüli felmondással szüntethető meg a munkaviszonyuk (azzal eddig is megszüntethető volt, nem terjedt ki rá a felmondási védelem), az (5) bekezdés azonban ebben a formájában érdekes, szerintem elég tág teret nyit a munkáltatói khm.. döntéseknek. s ezeket a szabályokat alkalmazzák, ha valaki visszamegy a gyermek 3 éves kora előtt dolgozni, ráadásul most már kifejezetten az anyáról szól csak a jogszabály. Egyelőre csak annyit tudok mondani, kíváncsi vagyok, mi lesz ebből. (Fentebb egyébként arra gondoltam, hogy felmerült, hogy esetleg előbb is lehet közölni a felmondást, ha valaki fizetés nélküli szabin van, de csak annak letelte után kezd el ketyegni az óra - ez most nem lesz, de vajon ez elég-e?)

    VálaszTörlés
  3. (Ágnes)
    Nyomok ide egy linket, hátha más is kíváncsi rá:
    http://egyenlito.blog.hu/2011/10/14/megszereztuk_a_munka_torvenykonyvenek_vegleges_valtozatat

    VálaszTörlés
  4. (vakmacs)

    Ez így ebben a formában, ha jól értem, nem felmondási védelem hanem egy f*s. Betöltik a munkakörödet a csókos haverral, aztán mikor mennél vissza, kedvesen közlik hogy nincs a végzettségednek és képességeidnek megfelelő munkakör -persze hogy nincs, mert odavették valakinek a valakijét....és már mehetsz is vissza a sunyiba, vagy a 28 ezres gyesre. Jól értem vagy én vagyok rosszindulatú?

    VálaszTörlés
  5. (Ágnes)
    Vakmacs, just4u, a következő poszt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.